COMO ACTUAR FRENTE AO LUME

Como actuar frente o lume

Medidas preventivas

1. Nom prendas lume no monte. Sobretudo quando há vento forte ou a vegetaçom está seca. O vento pode levar o lume até outro ponto e provocar um incêndio.

2. Se for precisso para aquecer ou para cozinhar, nunca o perdas de vista nem o abandones a meio apagar. Tem sempre a mao todos os elementos precissos para controlar o lume. Extrema as precauçons.

Como actuar frente a um incendio

1. Se é un foco pequeno intenta apagalo com pólas, água ou com terra.

2. Avissa enquanto puder ligando para o 112. Intenta pôr-te a salvo, bem numha zona já queimada ou bem num claro. Procura fugir baixando e nunca corras para acima.

3. Evita as cristas e baixa dos cumes quando for possível, e procurar nom fazé-lo polas aristas.

4. Se o lume te arrodeia, procura um lugar onde o seu frente seja mais feble e o fume menos denso. Se tiveres água, molha-te; cobre-te com umha toalha ou algo similar, toma folgos e atravessa-o com decissom e com força.

5. Se o tiveres justo acima e che impede avançar, séntate no chao procurando issolar-te coa mochila. Nom te deites e aguarda a que passe o mais forte para seguir baixando.

A AGRUPAÇOM DE MONTANHA AUGAS LIMPAS (A.M.A.L.) é umha organizaçom independentista de defesa da terra. Toma o seu nome de um dos campamentos que o Exército Guerrilheiro do Povo Galego Ceive tinha nos Montes do Invernadoiro, no Maciço de Maceda.

A Terra galega comprende a actual Galiza administrativa e os territórios históricos orientais da Terra Návia-Eu, Vale de Íbias e Berzo,
a Cabreira e a Seabra.

A defesa da Terra implica conhecer, sentir, respeitar, desfrutar e identificar-se com o nosso País, o seu povo e a sua cultura.

A defesa da Terra implica defender o direito das galegas e galegos a vivermos dignamente no nosso território, sem ingerências impostas desde fora.

A defesa da Terra implica viver e relacionar-se com outras pessoas e com a natureza longe dos parámetros do consumo, individualismo e depredaçom capitalistas.

A defesa da Terra implica construir umha comunidade de resistência que faça frente à violência e espólio sistemáticos que se exercem sobre os recursos naturais, económicos e identitários da Galiza.


A AGRUPAÇOM DE MONTANHA AUGAS LIMPAS tem como actividades:

  • Conhecimento e desfrute da nossa Terra.
  • Marchas e campamentos de montanha.
  • Conscientizaçom e denúncia das agressons sobre o nosso território.


As actividades desenvolvem-se em território galego. O funcionamento interno é assembleário, havendo responsáveis de distintas funçons e actividades.

O símbolo da AGRUPAÇOM DE MONTANHA AUGAS LIMPAS é um/ha montanheiro/a com cabeça de cabra, símbolo de identificaçom com a nossa Terra.

Poderá fazer parte da A.M.A.L. qualquer galeg@ que partilhe estes princípios e esteja dispost@ a participar nas suas actividades.