4 de junho de 2009

Roteiro polo val do Duvra


Domingo 14 de junho.
Roteiro polo Val do Dubra:

Rio Insua. Val do Duvra

A comarcal de Comportela da Agrupaçom de Montanha "Augas Limpas" organiza coa colaboraçom da Gentalha do Pichel um roteiro polo Val do Duvra.
Saída: 8:30 da manhá diante do concelho de Bembibre.
Percorrido: Subida ao Picoto e Rota das Carvalheiras.
Dificuldade: Mui baixa. Nesta ocasiom, e sem que sirva de precedente, a dificuldade da rota é nula.
Conselhos: Levar roupa adequada ao tempo (um chuvasqueiro nunca está de máis) e calçado cómodo para caminhar. Também é precisso levar auga (2 litros por pesoa) e comida para o jantar.

Val do Duvra. Notas geográficas

Visitamos nesta ocasiom o extremo norte da comarca compostelana. O concelho actual atinge um território antigamente povoado; como todas as terras vizinhas, tem importantes assentamentos castrejos. No Cronicon Iriense, documento eclesiástico que atinge dos séculos VI ao X, já aparece mentada a "Terra de Dubriam". O rei suevo Miro assignara esta terra à sede de Íria. Mais adiante, baixo o arcebispado de Soares de Deça, passaria ao distrito de Trástamara.

A geografia do concelho tem umha grande unidade morfológica. Estamos em terras do Tambre, alimentado polas águas do pequeno Duvra. A conca do vale está fechada polos quatro costados e compacta o território. Geologicamente, faz parte da foxa meridiana, que parte de Tui e chega a Carvalho, percorrendo o extremo oeste da comarca de Ordes.

O Val do Dubra, historicamente volcado para a produçom agrogadeira, é conhecido pola importáncia ecológica e a beleza das Ribeiras do rio Duvra, que ocupam por volta de 400 hectáreas. O espaço florestal autóctone compagina-se com as pradarias, básicas para o noutrora pujante sector gadeiro. O abandono do rural e da plurifuncionalidade dá como resultado o crescimento do mato de eucaliptos e pinheiros.

Todos estes traços vamos comprová-los do alto do Picoto. Partiremos da paróquia do Rial e ascenderemos a um cúmio formoso algo estragado polas novas antenas de telefonia móbil e as plantaçons indiscriminadas de eucaliptos. Da sua cima contemplaremos o monte Castelo, já em Santa Comba, e perto dos 600 metros. Olhamos para o norte, e alviscamos já o vale de Bergantinhos. Umha vez na parte baixa, andaremos os bosques ribeirinhos e perderemo-nos na frondosidade das fragas.

X Acampamento de Verao

Como todos os últimos fins de semana do verao, reunimo-nos num par de jornadas de convívio, caminhadas, lezer e conversa, que servirá...